آخرین اخبار
کد مطلب: 146604
وعده‌‌هاي تکراري به وقت وين/ حامي برجام: ساختار تحريم‌ها بشکند، برنده‌ايم؛ روحاني سال96: ديوار تحريم‌ها را شکستيم!
تاریخ انتشار : 1400/02/04 13:55:33
نمایش : 779
برخي حاميان برجام با شروع مذاکرات وين مشغول تکرار وعده هايي هستند که پيش از اين رئيس جمهور و دولتي ها، از تحقق آنها خبر داده و آنرا به عنوان يک امتياز انتخاباتي در سال هاي قبل مورد استفاده قرار داده بودند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان  به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ همزمان مذاکرات وين که با عنوان مذاکرات احياي برجام ميان ايران و کشورهاي 4+1 در جريان است، برخي چهره هاي حامي دولت تلاش خود را براي بزرگنمايي دستاوردهاي ناچيز احتمالي در اين مذاکرات، آغاز کرده اند.

در اين بين با وجود تاکيد صريح طرف هاي غربي و به ويژه مقامات وزارت خارجه آمريکا و عدم پذيرش برداشتن يکجاي تحريم ها، برخي شخصيت هاي دولتي و حاميان آنها، شديدا در حال بزرگنمايي پيرامون مذاکرات وين هستند.

حشمت الله فلاحت پيشه، نماينده پيشين مجلس و از چهره هاي نزديک به دولت، در مصاحبه اي با خبرگزاري دولتي ايسنا، با اشاره به مذاکرات وين، تصريح کرد: «اگر روند مذاکرات و چشم انداز آن به سمت رفع تحريم ها و شکست سد تحريم ها باشد مي توان به تفاهم اوليه رسيد و در يک زمان مشخص درباره جزييات بحث کرد. »

وي ادامه داد: «معتقدم اگر ساختار تحريم بشکند و به يک باره شرايط بعد از اجراي برجام در سال ۱۳۹۴ ايجاد شود، گشايش بزرگ اقتصادي، روابط خارجي و منطقه اي ايران شکل مي گيرد که اثرات زيادي در کشور و نيز سطح منطقه خواهد داشت.»

اين اظهارات فلاحت پيشه در حالي که رئيس جمهور و چهره هاي دولتي در روزهاي اجراي برجام، بارها تاکيد کرده بودند که ديوار و ساختار تحريم هاي غرب عليه ايران فروريخته است.

در کنار اين تاکيدات، رسانه هاي نزديک به دولت و اصلاح طلب، با تيترهاي نظير «پايان تحريم ها»، «صبح بدون تحريم» و ... به استقبال اجراي برجام رفتند.

در عين حال حسن روحاني، رئيس جمهور در سال 96 و در جريان سفر انتخاباتي به اصفهان، در جمع هوادران خود درباره شکسته شدن ديوار تحريم ها، اظهارنظر متفاوتي کرده بود.

رياست جمهوري با بيان اينکه ما ديوارها را خراب کرديم و به جاي آن پل ساختيم، گفت: «تحريم ها بين ايران و جهان فاصله انداخته بود و با خراب کردن اين ديوار بين ايران و جهان پل ايجاد شد.»

البته اين اولين بار نيست که دولت و چهره هاي حامي برجام با فراموشي برخي وعده ها و اظهارنظرهاي خود، وعده هاي پيشين را مجددا تکرار و تلاش مي کنند به عنوان يک دستاورد جديد به جامعه ارائه دهند.

طي چند روز گذشته نيز اظهار نظر رئيس جمهور مبني بر وعده شکستن تحريم ها در 100 روز آينده، مورد توجه افکار عمومي قرار گرفت و برخي با بازخواني، اظهارات رئيس جمهور در دوران برجام که تاکيد کرده بود، همه تحريم ها، در روز اجراي برجام بالمره (يکجا) لغو خواهد شد، شديدا از اين وعده درماني دولت انتقاد کردند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس